باربری

مطالبی درمورد باربری

باربری

مطالبی درمورد باربری

آموزش سئو گام به گام مشهد

آموزش سئو گام به گام مشهد

آموزش سئو گام به گام به چه صورتی است؟ برای آموزش سئو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ در این مقاله می خواهیم شما را با سئو و راهنمای آموزش سئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

راهنمای آموزش سئو گام به گام مشهد

با توجه به مشکلات فعلی و قطعی اینستاگرام بسیاری از کسب و کار ها به سمت سئو و طراحی سایت روی آورده اند اما نکته مهم اینجاست که طراحی سایت بدون سئو معنایی ندارد و آموزش سئو میتواند همانند آموزش اینستاگرام به شدت به رشد کسب و کار شما کمک زیادی داشته باشد.

آموزش سئو اصلی ترین نیاز برای شهروندان مشهدی است.ما به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات آی تی در شهر مشهد و بزرگتری شرکت جهت انجام پروژه های طراحی سایت استارتاپی در مشهد با اشراف کامل بر معضلات این حوزه بر آن شدیم تا اصلی ترین و مهم ترین چالش که ضعف و فقدان نیروی انسانی در جهت راهبری و پیشبرد بهینه سازی سایت ها است را برطرف سازیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه اکثر کسب و کارها به سایت نیاز دارند. اما در حال حاضر دنیای وب مملو از سایت هایی است که در حوزه کاری خود تبدیل به یکی از بزرگان شده اند. این بدین معناست که رقابت کردن اولین چالش شماست. اما سوال اینجاست، رقابت در چه چیزی؟ پاسخ واضح است: در بهتر دیده شدن!و سوالی که مطرح میشود این است که چطور صفحه اول گوگل باشیم؟

سئو مهم‌ترین عامل برای رسیدن به این اهداف است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کرده‌اید، که هیچ کاربری به سراغ آن نمی‌آید، به مانند این که شما یک فروشگاه مدرن و مجهز را در جایی احداث کنید که هیچ آدمی از آن‌جا رد نمی شود! پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. سئو بهترین و کارآمدترین راه برای جلب نظر جامعه هدف است.

با استفاده از آموزش سئو به راحتی می‌توان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد می‌آورد و آن‌ها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای سایت شما قائل می‌شوند.

از این رو با آموزش سئو 0 تا 100 کاربران و موتور‌های جستوجو را می‌توانید مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهم‌ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.

در این مقاله می‌توانید تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید و بعد از آن با بالا زدن آستین‌های خود، برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید!

ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما پیاده سازی کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آموزش سئو به دست آورید و از آن برای بهبود رتبه های وبسایت خود استفاده نمایید.

آیا برای کسب و کارخود نیاز به آموزش سئو دارید؟

افزایش فروش و افزایش مشتری مهم‌ترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کار‌ها همواره به آن توجه دارند. آموزش سئو می‌‌تواند مهم‌ترین گام برای این امر باشد. با مثالی این موضوع را شفاف تر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید دو فروشگاه، محصولی مشابه را به فروش می‌رسانند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کند؟ بدون شک سایتی که رتبه‌ی بهتری در سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد.

از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری اعتبار و ارزش کسب و کارتان را نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند.

این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است.

شاید سوال بهتر این باشد که آیا صاحبان کسب وکار‌ها باید به صورت خود آموز سئو را یاد بگیرند و یا بهتر است که این مهم را به سئو کار‌ها بسپارند؟

برای جواب به این سوال باید گفت که هیچ کسی به اندازه خودتان دلسوز سایت و کسب و کارتان نیست و از این رو بهتر است که دست به کار شوید و خود با گذراندن دوره جامع آموزش سئو، بهترین استراتژی را برای موفقیت و پیشرفت سایت و کسب وکارتان بچینید.

راهنمای جامع آموزش سئو گام به گام مشهد

برای اطلاع کامل از آموزش سئو درمشهد با گروه دیجیتال مارکتینگ رشدانش در تماس باشید.

• الگوریتم های گوگل
• سئو تکنیکال (Techniacal SEO)
• سئو داخلی (On-Page SEO)
• سئو خارجی (Off-Page SEO)
• سرچ کنسول (Search Console)

سرفصل های آموزش سئو در مشهد

برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفه ای انجام دهید و آن ها را مو به مو اجرا کنید.

  1. technical seo
  2. on page seo
  3. off page seo

بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این مواقع باید آن را تحلیل و بررسی کنید، سئو تکنیکال است.

به طور کلی می‌توان گفت که در سئو تکنیکال پایه‌‌ای را برای نتیجه گرفتن از سئو داخلی و خارجی می‌سازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، ربات‌ها و به طور کلی با مسائل مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد.

سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد قطعا جزو مهم‌ترین موارد قرار می‌گیرد.

سایت آمازون اعلام کرده که هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت، سبب کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه می‌شود. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که برای خواندن مطلبی تب‌های مختلفی را در مرورگر باز کردید و محتوا سایتی را خوانده‌اید که سریع‌تر لود شده است.

از این رو سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.

کارگاه شماره یک: آموزش پایه و اساس سئو (تعاریف/ مفاهیم/اصطلاحات)

کارگاه شماره دو: آموزش تولید و سئو محتوا (آموزش صفر تا صد تولید محتوا منطبق بر اصول سئو)

کارگاه شماره سه: آموزش سئو تکنیکال (پیدا کردن خطاهای فنی وب سایت و بر طرف کردن آن ها)

کارگاه شماره چهار: آموزش لینکسازی داخلی و خارجی

کارگاه شماره پنج چک لیست طلایی در سئو (چک لیست فاکتورهای رتبه بندی)

کارگاه شماره شش:آموزش ابزار گوگل سرچ کنسول

Crawler یا خزنده‌ های گوگل ربات هایی هستند که در سایت می چرخند و اطلاعات آن ها را استخراج می کنند. به طور کلی این خزنده ها هر بار که به سایت ها سر می زنند مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم تر را در اختیار آن ها قرار داد بهتر است که خود به خزنده ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند.

با این روش مطالب مهم ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم.

بسیاری از سایت‌ها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبه‌رواند که محتوا آن‌ها در صفحات گوگل قرار نمی‌‌گیرد و یا به عبارتی INDEX نمی‌شوند. از این رو مدت‌ ها طول می ‌کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود.

اما اگر نقشه سایت داشته باشید، موتور جستجو گوگل راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کند و راحت تر محتوا های سایت مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته شود.

اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود نداشته و فقط می‌ توان با نصب افرونه yoast seo این مهم را انجام داد.

واکنش‌گرا بودن سایت یعنی این که سایت برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و… طراحی شده، تا کاربر برای بازدید از سایت محدودیتی نداشته باشد.

در سال‌های اخیر بیشتر افراد سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت‌ها را باز می‌کنند، بسیار بیشتر شده است.

از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و از این طریق بتوان رتبه‌ی سایت را در گوگل افزایش داد.

تایتل و عنوان صفحه (Meta Tilte)

عنوان صفحه در سئو داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.

توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، چرا که کاربر پس از سرچ کردن عبارتی در گوگل، با متن آبی رنگی که بولد شده روبه رو می شود؛ این متن آبی رنگ همان عنوان صفحه ی شما است.

ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارد، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و… . به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در آموزشات دیگری seoedu به آن‌ ها اشاره می کنیم.

دیسکریپشن و توضیحات متا (Meta Description)

هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ می کنید در زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می‌ شود، دیسکریپشن و توضیحات متا قرار می گیرد.

حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت برای به دست آوردن خلاصه ای از مطالب آن، توضصیحات متا را خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند.

با نوشتن متا خوب و جذاب نرخ کلیک سایت روز به روز بیشتر و بهتر می شود. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100 توجه به توضیحات متا است.

هدینگ ها و سرتیترها (Heading)

استفاده از هدینگ و سرتیتر ها دو مزیت بزرگ را برای محتوای سایت دارد. اول آن که به وسیله ی هندینگ ها می توان اهمیت بخش های مختلف محتوا را به موتور جست و جو فهماند.

دومین مزیتی که استفاده از هدینگ ها به دنبال دارد را می توان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پست ها دانست.

اگر در محتوا از تگ های هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر راحت تر با متن ارتباط برقرار می کند.

این نوع تگ ها برای عنوان و تیتر های موجود در صفحه کاربرد دارد. تگ های هدینگ به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که به ترتیب عبارت انداز:

  • H1
  • H2
  • H3
  • H4
  • H5
  • H6

هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل می شود.

H1 برای مهم ترین و بااهمیت ترین موضوعات صفحه به کار می رود و از این رو بیشتر از آن برای عنوان صفحه استفاده می کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت ترین تیترها کاربرد دارد.

به عنوان مثال معمولا قسمت نتیجه گیری مطالب بین تگ های H4 تا H6 قرار می گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد