باربری

مطالبی درمورد باربری

باربری

مطالبی درمورد باربری

کانتینر چیست و چه کاربردی دارد

کانتینر چیست؟

آیا می دانید کانتینر چیست؟

هدف از ساخت کانتینر چیست؟

در این مقاله شما را با کانتینر بیشتر آشنا می کنیم.

کانتینرها جعبه های مکعبی آهنی شکل هستند که توسط شرکت های بزرگ ساخته می شوند. این جعبه های مکعبی برای حمل و نقل دریایی بسیار مناسب هستند. هدف از ساخت کانتینر این است تا یک محفظه کاملا ایزوله از نظر آب بندی ساخته شود تا به کمک آن در کشتیرانی محصولات مختلف را از کشوری به کشور دیگر منتقل کنند.

لازم است تا کانتینرها مقاومت بالایی داشته باشند که هنگام جابجایی و تخلیه بار به محصولات داخل آنها آسیبی وارد نشود. کانتینرها را معمولا در اندازه های مختلفی می سازند. سایز 20 فوت و 40 فوت از اندازه های رایج می باشد.

انواع مختلف کانتینر چیست

کانتینر سر باز 

این نوع سقف ندارد و بر روی سقف آن یک پارچه برزنتی را برای پوشش بار داخلش می اندازند. این نوع مخصوص استفاده برای کالاهای با ارتفاع بلند است.

کانتینرهای بی سقف نیز مانند سایر کانتینرها که در قبل ذکر کردیم در ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت ( ۱۲ یا ۶ متری ) میباشد. عمدتا برای انتقال کالاهای سنگین، حجیم و با طول زیاد از کانتینر های بدون سقف استفاده میشود، به این صورت که این نوع کالاها را به وسیله تجهیزات مخصوص مانند جرثقیل از قسمت سقف بارگیری کرده و برای پوشش دهی محمولات از برزنت های مخصوص استفاده می کنند تا کالا از عوامل بیرونی محفوظ بماند. استفاده از برزنت ها برای پوشش سقف باعث شده تا به کانتینر چادری نیز معروف شوند . اصطلاح عمومی این کانتینر ها Open Top ( اپن تاپ) میباشد.

کانتینر تانکری

این نوع در حقیقت یک تانکر بزرگ هستند که برای حمل مایعات استفاده می شود.

متشکل از یک مخزن استوانه ای شکل از جنس فولاد درون یک چارچوب فلزی که دارای اتصالات گوشه ای است، می باشد.این کانتینر، به کانتینر تانکری معروف می باشد.
کانتینر مخزن دار (تانکری) برای حمل انواع مایعات اعم از مایعات خوراکی، مواد شیمیایی و سمی و گاز مایع کاربرد دارد؛ که قابل استفاده در حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی می باشد.

کانتینر یخچالی

این نوع در حقیقت یک یخچال است و در ساختش شرایط یخچال بر آن تعبیه می شود تا در دمای پایین آن بتوان گوشت و یا مواد فاسد شدنی را نگه داشت و حمل کرد.

کانتینر های یخچالی (کانتینر های یخچال دار) نیز مانند سایر کانتینرها دارای ابعاد استاندارد ۲۰ فوت و ۴۰ فوت و همچنین ۴۰ فوت High Cube است . عموما از این کانتینرها برای حمل و نقل مواد خوراکی و یا فاسد شدنی استفاده میگردد ( مانند مواد غذایی ، گوشت و مرغ و میوه و یا مواد دارویی و ….) . نام دیگری از این کانتینرهای Reefer ، کانتینر سردخانه ای یا سردخانه کانتینری میباشد که به دلیل کاربرد مصرف و همچنین سهولت جابجایی بار بین تجار محبوبیت بالایی دارد.

کانتینر حرارتی

این نوع برخلاف نوع یخچالی برای حمل موادی استفاده می شود که نیاز به دمای بالا دارند.

کانتینر حرارتی بر عکس یخچالی برای حمل و نقل موادی از آن ها استفاده می شود که نیاز به ماندن در دمای پایین تر را دارند یعنی به عبارتی نیزا به حرارت و گرما در آن ها بیشتر است . دماهای داخل این نوع از کانتینرها با سیستم های حرفه ای تنظیم شده است .

کانتینر عایق دار

برخی از انواع با استاندارد بالاتری از میزان عایق بودن است. در این نوع بسته به نوع بار داخلش عایق بندی خاصی رعایت خواهد شد.

 

کانتینر حمل گاز

این نوع برای حمل گاز استفاده می شود و بدنه ساخته شده آن توان تحمل فشار بالا را دارد. بدیهی است که در این نوع از کانتینرها بدنه مقاوم تری استفاده می شود تا بتوان در آن کپسول های گازی سنگین وزن را قرار داد.

 

کانتینر تهویه دار

اصولا برای حمل میوه از این نوع استفاده می شود. در این نوع از کانتینرها تعدادی تهویه فیلتر دار موجود است تا هوا در آن گردش داشته باشد و آسیبی از نوع آلودگی هوایی به بار وارد نکند. نوع تهویه دار برای برخی از انواع بار نیاز می باشد.

مزایای کانتینر چیست؟

_ استفاده از کانتینر برای حمل بار دارای مزایای بسیار زیادی است، این وسیله باعث کاهش خسارت هایی می شود که ممکن است باعث خراب شدن یا سرقت کالا شود.

_ کانتینر باعث کاهش هزینه های بسته بندی و بارگیری کالا می شود.

_ به وسیله حمل کالا با کانتینر بار به آسانی از محلی تولید به محل مصرف منتقل می شود.

_ با توجه به ظرفیت زیاد کانتینر حمل یک جای بار از طریق آن میسر می شود.

_ به وسیله کانتینر در هزینه های بسته بندی، تخلیه و بارگیری کالا صرفه جویی می شود.

_ کانتینر سبب کاهش کنترل های مرزی می شود.

_ کار بارگیری و تخلیه آن به وسیله حمل با کانتینر سرعت پیدا می کند.

_ حمل بار با کمک کانتینر سبب می شود تا بهره گیری از فضای مفید وسایل حمل به خوبی انجام شود.

_ جابجایی سنتی کالا در سیستم حمل و نقل به کمک کانتینر حذف می شود.

فواید حمل کالا از طریق کانتینر:

در کنار پیشرفت سریع تکنولوژی و نیاز مبرم مشاغل مرتبط به ارسال سریع و امن محموله های سفارشی خود ،صنعت حمل و نقل را برآن داشته تا تمهیدات اساسی و کارگشا درین حوزه بگیرند و با استقبال عمومی مواجه شده است.و در حال حاضر بیشترین انتقالات و بارگیری ها با کانتینر صورت می پذیرد.

از جمله مزیتها و موارد قابل توجه این روش به نسبت سایرین می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • ارسال امن و کاهش خسارت ناشی از شکستگیها ویا سرقت محصولات
  • به حداقل رساندن هزینه های مربوط به بسته بندی،بارگیری یا تخلیه کالا
  • حمل یکپارچه محصولات در کانتینر
  • طی کردن پروسه سفارش و تحویل به مشتری بدون دخالت واسطه
  • بالابردن سرعت زمان بارگیری و تخلیه
  • بروز شدن مراحل و جایگزینی روشهای نوین بجای مراحل سنتی قبل

فرق کانکس و کانتینر

کانکس برای استفاده انسان در فضای داخلی آن طراحی و تولید می گردد اما کانتینر برای حمل محصول و کالا ها ساخته می شود.کانکس با توجه به کاربری دارای امکانات و ابعاد متفاوتی است اما کانتینر معمولا دارای دو سایز 20 فوت و 40 فوت می باشد.( البته ابعاد 10 فوت و 50 فوت آن نیز وجود دارد که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد) بدنه کانتینر فقط از یک لایه ورق فولادی به ضخامت دو میلیمتر می باشد اما کانکس دارای بدنه خارجی از انواع متریال ها به همراه عایق بندی و دیوار پوش داخلی است.از آنجایی که کانتینر برای حمل محصول طراحی شده فاقد پنجره و درب نفر رو می باشد در حالی که کانکس دارای درب و تعدادی پنجره می باشد.ظاهر کانتینر جهت استفاده در فضای درون شهر مناسب نمی باشد در حالی که کانکس دارای ظاهری آراسته همراه با نور پردازی های متفاوت می باشد.کانتینر فاقد سیستم برق کشی و تهویه هوا بوده در حالی که یک کانکس علاوه بر سیستم برق کشی و روشنایی می تواند دارای سرویس بهداشتی ،آشپز خانه ، اتاق استراحت ،سیستم تهویه هوا و کولر باشد.


چای زنجبیل نیوشا و خواص آن

چای زنجبیل نیوشا

همه ی ما در طول روز از نوشیدنی های مختلفی از جمله چای سیاه که طرفدارهای زیادی دارد استفاده می کنیم حال اگر این نوشیدنی دلچسب را با داروهای گیاهی مصرف نماییم عملکرد بدن را بهبود داده و در برابر بیماری های گوناگون در امان می مانیم. اکسیر نیوشا با ترکیب چای سیاه و زنجبیل یا بهتر است بگوییم با ارائه چای زنجبیل نیوشا به دنبال افزایش سلامت بدن شما می باشد . در ادامه قصد داریم شما را با خواص این دو ترکیب شگفت انگیز آشنا کنیم ، با ما همراه باشید. شما می توانید به صورت رایگان از مشاورین ما در ارتباط باشید و با محصولات ما آشنا شوید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

09915787814

مصرف چای چه فوایدی برای ما دارد؟

بیشتر ما ایرانیان چای سیاه را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن استفاده می کنیم چرا که دارای ارزش غذایی بسیار که در ادامه آن ها را نام برده ایم، بوده و سبب افزایش هوشیاری می گردد.

  • کلسیم
  • منیزیم
  • سدیم
  • پتاسیم
  • کافئین
  • کلروفیل
  • و...

افزایش سلامت قلب  با مصرف چای سیاه

به دلیل وجود فلاون در چای برای حفظ سلامت قلب مفید بوده و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

سلامتی دهان و دندان از خواص چای سیاه

اگر بهداشت دهان و دندان برایتان اهمیت زیادی دارد و همیشه سعی می کنید به توصیه های دندان پزشک خود توجه و عمل کنید بهتر است چای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید چرا که چای سیاه با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان از پوسیدگی و کرم خوردگی آن محافظت می کند.

کمک به افزایش ایمنی بدن

چای سیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتریای بوده و باعث محافظت دی ان ای ها در برابر آسیب های مواد شیمیایی مانند دود سیگار شده و با بیرون نمودن رادیکال های آزاد اکسیژن که تمایل دارن DNA تخریب کنند ایمنی بدن را بالا می برند.

افزایش و بهبود سیستم گوارش و رفع سوءهاضمه

بعضی از افراد درد و ناراحتی زیادی در قسمت بالایی معده احساس می کنند که بسیار آزار دهنده می باشد این مورد از علائم بیماری دیس پیسی یا همان سوءهاضمه مزمن می باشد که چای سیاه کمک می کند که عمل تخلیه معده تسریع یابد و این مشکل را برطرف نماید همچنین باعث کاهش سرطان های روده و معده می گردد.

کاهش ریسک ابتلا به پارکینسون

یکی از بیماری هایی عصبی که بیشتر در افراد مسن دیده می شود پارکینسون می باشد و نوشیدن چای می تواند کمک کند تا علایم این بیماری را به تاخیر بیندازید.

چای خواص دیگری از قبیل رفع بیماری های تنفسی مانند آسم، جلوگیری از پوکی استخوان به دلیل وجود کلسیم در آن، کمک به کاهش وزن به صورت طبیعی، کاهش ریسک سنگ کلیه و سرطان تخمدان و دیابت و... دارد.

زنجبیل

داروهای گیاهی در غذاها و طب سنتی کاربرد زیادی داشته سبب افزایش سلامتی می گردد زنجبیل نیز یکی از این داروهای گیاهی که کاربرد فراوانی دارد.

افزایش گرمای بدن و کاهش وزن

زنجبیل دارای طبع گرم بوده و میزان گرمای بدن و در نتیجه ی آن سوخت و ساز بدن را بالا می برد و سبب کاهش وزن می شود.

درمان دردهای قاعدگی و گرفتگی های عضلانی

از آنجایی که در زنجبیل دارای مفنامیک اسید می باشد دردهای دوران پریودی را کاهش می دهد و همانند قرص دیکلوفناک دردهای عضلانی را از بین می برد.

کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و بارداری و...

گاهی اوقات انجام شیمی درمانی باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در فرد می گردد یا زنان حامله از حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری می نالند و اذیت می شوند و یا ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی این حالت برایتان رخ دهد. زنجبیل با جلوگیری از سروتونین در سیستم گوارش، تهوع و استفراغ را از بین می برد.

خاصیت آنتی هیستامینی زنجبیل

آلرژی و حساسیت های فصلی معمولا با آبریزش بینی و عطسه همراه است و در بیشتر مواقع سبب کلافگی فرد می گردد. مصرف زنجبیل می تواند مانند آنتی هیستامین عمل کرده و شما از شر این حساسیت ها خلاص کند.

زنجبیل خواص دیگری نظیر پیشگیری از آلزایمر و افزایش عملکرد مغز، رفع عفونت ها، کاهش کلسترول (چربی مضر خون)، پیشگیری از سرطان هایی مانند سرطان سینه و پروستات و پانکراس و سرطان تخمدان، کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و منبع آنتی اکسیدان می باشد.

جمع بندی: با توجه مطالب گفته شده و آشنایی با خاص این دو ماده یعنی چای سیاه و زنجبیل با خوردن چای زنجبیل نیوشا می نوانید سلامتی خود در برابر برخی از بیماری تضمین نمایید و ایمنی بدنتان را افزایش دهید.

باربری هوایی چگونه است؟

تعریف حمل و نقل هوایی:

حمل و نقل هوایی کالا یا کارگو (که محموله های تجاری هستند)، با هواپیماهای مخصوص مانند: هواپیماهای غول پیکر بلوگا یا آنتونف 225 از کشوری به کشور مقصد ارسال می شود. برای درک کامل حمل و نقل هوایی کالاهای تجاری، و حمل کالاهای مسافران باید با تفاوت دو مفهوم کارگو و فریت بار آشنا باشید.

تفاوت فریت بار و کارگو در حمل و نقل هوایی کالاها چیست؟
افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت به کشور های دیگر را دارند، می توانند بارهای و لوازم مورد نیاز خود را با استفاده از شرکت های فریت و حمل بار هوایی به کشور مقصد بفرستند، در اصطلاح به این نوع بارها که ماهیت تجاری ندارند، و نوعی بار خصوصی می باشند، فریت بار گفته می شود. در نقطه مقابل کارگو در حمل و نقل هوایی به جابجایی کالاهای تجاری بین کشورهای مختلف گفته می شود، که توسط هواپیماهای اختصاصی منتقل می گردد. در نتیجه بارهایی که توسط تجار به شرکت های هواپیمایی جهت رساندن به کشور مقصد داده می شود، با بار فریت شده مسافران متفاوت است.

تاریخچه حمل و نقل هوایی:

انتقال چنین محموله هایی از دروازه های حمل و نقل مسافری و تجاری به هر کجا که هواپیماها قادر به پرواز و فرود آمدن باشند، انجام می شود. حمل و نقل هوایی برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ برای حمل مرسولات پستی مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی های انتقال سریع السیر حمل و نقل هوایی، آن را به عنوان گزینهء باارزشی برای حمل کردن محموله های حساس نسبت به زمان، به تقریباً هر کجای دنیا، مطرح می نماید.واردات از طریق حمل و نقل هوایی همچنین مزیت داشتن سطح بالایی از امنیت نظیر کنترل فرودگاه بر نقل و انتقالات هوایی که بطور جدی مدیریت می شود را ارائه می دهد.حمل و نقل هوایی به سرعتی بسیار سریع تر از ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت یا ۴۹۷ مایل بر ساعت، برای حرکت نیازمند است. بر اساس پیش بینی حمل و نقل هوایی جهانی بوئینگ ۲۰۱۰/۲۰۲۲ ، بیان شده است که ترافیک حمل هوایی برای دو دههء آینده تا میزان میانگین سالیانه ۵.۹% رشد خواهد داشت.

این نوع حمل و نقل با واردات هواپیما، شرکت های اپراتور، دستگاه نظارتی، مهمانداری، آموزش های خلبانی، شرکت های هواپیمایی، ارگان های سازنده هواپیما، تعمیرات و غیره ارتباط نزدیکی دارند. در حمل و نقل هوایی شرکت های هواپیمایی داخلی نیز سرویس های متنوعی ارائه می دهند که شامل رسیدن بسته ها، خدمات زمینی فرودگاه و غیره می باشد. حمل و نقل به صورت هوایی یکی از روش های حمل و نقل بین المللی است که سرعت و کیفیت خدمات از جمله مزیت های آن می باشد. این حمل و نقل برای جا به جایی در داخل کشور نیز صورت می گیرد

دسته بندی محموله های مربوط به پست های هوایی

موجودات زنده

حیوانات مختلف، از جمله محموله هایی هستند که توسط پست های هوایی جا به جا می شوند. لیکن صاحبان حیوانات لازم است تا قبل از تحویل دادن آن ها به باربری هواپیما، تمامی کنترل ها و معاینات پزشکیشان را انجام داده و با تهیه ی گواه سلامت، حیوانات مورد نظر را به ترمینال باربری مربوطه منتقل نمایند. همچنین تهیه ی قفس متناسب با حیوان مورد نظر نیز، از دیگر امور ضروری به هنگام استفاده از پست های هوایی می باشد که باید مورد توجه صاحبان حیوانات قرار گیرد.


اجساد

اجساد انسان های نیز، از جمله محمولاتی هستند که توسط پست های هوایی ارسال می گردند و صدور بارنامه ی آن ها، پس از ارائه ی جواز دفن و مدارک لازم در خصوص جا به جایی جسد مورد نظر، صادر می گردد.

بارهای فاسد شدنی

بارهای فاسد شدنی، بارهایی همچون محصولات لبنی، محصولات کشاورزی و میوه و تره بار می باشند که نگه داری و حمل آن ها، نیازمند شرایطی خاص و فضایی کافی در مخزن بار هواپیما است و در صورت نبودن این شرایط، محموله ی مورد نظر از بین می رود و فاسد می گردد. برای ارسال چنین محمولاتی توسط پست های هوایی لازم است تا فضای مورد نیاز جهت حمل آن ها، توسط صاحبان بار رزرو گردد و شرایط مورد نیاز جهت جا به جایی آن ها، مورد بررسی قرار گیرد.

بارهای حجمی

بارهای حجمی، بارهایی هستند که نسبت به وزنشان، حجم بیشتری دارند و فضای بسیار زیادی را در مخزن بارگیری هواپیما اشغال می نمایند. صاحبان بار در چنین مواقعی بهتر است تا ابتدا از وجود فضای کافی در هواپیمای مورد نظر اطمینان حاصل نموده و سپس محموله ی مورد نظر را به ترمینال باربری بیاورند و بدین ترتیب با استفاده از پست های هوایی، بار خود را جا به جا نمایند.

بارهای خطرناک

بارهای خطرناک انواع مختلفی دارند که از میان آن ها می توان، به مواد منفجره، گازهای قابل اشتعال، اسیدها و موادی از این دست اشاره کرد. این محموله ها باید، با توجه به قوانین مربوط به بارهای خطرناک بسته بندی شده و تنها در مقدار مشخصی جا به جا شوند تا هیچ گونه خطری را برای هواپیمای مورد نظر به وجود نیاورند و ایمنی پرواز مورد نظر رعایت گردد.

صادرات و واردات هوایی کالاها چیست؟

به همه ی کالاهایی که با مجوز گمرک های کشور مبدا به خارج از کشور و از خارج از کشور به کشور مبدا جابه جا می شود.صادرات و واردات هوایی گفته می شود.

انجام مراحل ترخیص کالاهای وارداتی و هم چنین صدور کالا از کشور مطابق قانون امور گمرکی و دستورالعمل اجرایی آن وابسته به تنظیم اظهارنامه گمرکی و ارائه آن به گمرک است.

مالک موظف می باشد که اسناد لازم اعم از سیاهه خرید، گواهی مبدأ، اسناد بانکی و دیگر مجوزهای لازم را مانند مجوزهای مورد نیاز که قوانین و مقررات مربوطه مشخص نموده است به اظهارنامه اضافه نماید.

به همه ی کالاهایی که با مجوز گمرک های کشور مبدا به خارج از کشور و از خارج از کشور به کشور مبدا جابه جا می شود.صادرات و واردات هوایی گفته می شود.

کالاهای صادراتی و وارداتی به سه دسته تقسیم می شود:

1.کالاهای مجاز:کالاهایی که برای ارسال آن ها نیاز به کسب مجوز نمی باشد کالاهای مجاز گفته می شود.

2.کالاهای مشروط: کالاهایی که برای صادر و وارد شدن آن ها به مجوز از سازمان های دولتی نیازمند می باشد و این موارد اعم از کتاب،فیلم،نوار،نشریات و آثار فرهنگی هنری می باشد.

3.کالاهای ممنوع الصدور: کالاهای ممنوع الصدور کالایی می باشد که به سبب قانون و شرع مقدس ممنوع می باشد.