هنگامی که شما می خواهید وب سایتی را راه اندازی کنید باید به موارد زیادی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، خرید هاست یا سرور مجازی وسئو سایت و... توجه نمایید.هاست لینوکس ایرانبرای چه سایت هایی مناسب می باشد؟
تصور کنید برای راه اندازی سایت به مرحله ی انتخاب و خرید هاست از یک شرکت معتبر هاستینگ رسیده اید سوالاتی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که هاست لینوکس مناسب است یا هاست ویندوز(تفاوت میان هاست لینوکس و ویندوز)، هاست لینوکس ایران بهتر است یا هاست لینوکس خارج.
ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با هاست لینوکس ایران آشنا کنیم و مزیت های استفاده از این نوع هاست(هاست لینوکس ایران) را به اطلاع شما برسانیم. اما ابتدا لازم است مفاهیمی نظیر هاست، هاست لینوکس و هاست ویندوز را معرفی نماییم. خواهشمندیم ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید.
در صورت نیاز به مشاوره و پشتیبانی آنلاین و اطلاع از قیمت های خرید هاست اشتراکی با ما در تماس باشید.
· هاست
همه ی ما می دانیم برای آن که بخواهیم مهمانی برپا کنیم و از مهمان ها دعوت نماییم باید محلی برای میزبانی آماده کنیم، برای راه اندازی یک وب سایت نیز به همین گونه می باشد جهت نمایش وب سایت برای کاربران در مرورگر باید یک فضای میزبان تهیه نماییم که به این فضا هاست می گویند.
· هاست (سرویس میزبانی وب) لینوکس چیست؟
یک فضای میزبانی وب است روی سرور هایی با سیستم عامل لینوکس قرار دارد. به منظور استفاده از هاست لینوکس لازم نیست که حتما سیستم عامل سیستم کامپیوتری شما نیز لینوکس باشد و می توانید به راحتی توسط مرورگر به مدیریت هاست خود دسترسی پیدا کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.
· تفاوت های موجود بین هاست لینوکس و ویندوز
1) زبان های برنامه نویس
یکی از بارزترین تفاوت هایی که بین هاست ویندوز و هاست لینوکس وجود دارد، زبان های برنامه نویسی ای است که هر کدام پشتیبانی می کنند. در هاست لینوکس وب سایت هایی که زبان برنامه نویسی آنها PHP، پایتون، پرل و CGl است را می تواند پشتیبانی نماید اما در هاست ویندوز از وب سایت های که زبان برنامه نویسیشانASP.NET وASP می باشد را پشتیبانی می کند.
2) سیستم های مدیریت محتوا
هاست لینوکس و هاست ویندوز از نظر سیستم های مدیریت محتوا نیز با یکدیگر تفاوت دارند. از محبوب ترین سیستم های مدیریت میتوان به jomla، wordpress و دروپال که بر پایه PHP هستند که فقط در هاست لینوکس امکان پشتیبانی از آنها وجود دارد اما اگر سیستمم مدیریت محتوایی بر اساس زبان های ASP.NET و ASP باشد می توانید از هاست ویندوز استفاده نمایید.
از دیگر تفاوت های بین هاست لینوکس و ویندوز می توان به دیتابیس و کنترل پنل آنها اشاره نمود.
3) هاست لینوکس از دیتابیس MYSQL به خوبی میتواند پشتیبانی کند و هاست ویندوز از دیتابیس SQL Server پشتیبانی می کند.
4) کنترل پنل رایج در هاست لینوکس سی پنل و دایرکت ادمین است اما کنترل پنل موجود برای هاست ویندوز هلم و پلسک می باشد.
حال که با مفاهیم ذکر شده آشنا شدید وقت آن است که سراغ اصل مطلب یعنی هاست لینوکس ایران و مزیت ها و تفاوت میان هاست لینوکس ایران و خارج برویم.
هاست لینوکس ایران
همانطور که از اسم آن پیداست محل نگه داری(دیتاسنتر) سروری که این نوع روی آن قرار دارد، ایران است.
مزیت ها و تفاوت های میان هاست لینوکس ایران و خارج
1) سرعت
اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما ایرانی هستند و از ایران سایت شما سرچ می کنند، هاست لینوکس ایران گزینه ی مناسب است.زیرا مسیر کوتاه تری لازم است تا اطلاعات توسط روترها به کاربران و بازدید کنندگان برسد.
2) تحریم
از آنجایی که هاست لینوکس خارجی محل نگه داری سرور آن خارج از ایران است و دیتاسنترها از قوانین سیاسی کشور خود تبعیت می کنندو ممکن است طبق سیاست آن کشور ایران را تحریم نمایند در نتیجه بهتر است حد الامکان از هاست لینوکس ایران استفاده نماییم.
3) خدمات ملی( حمایت و پشتیبانی از خدمات ملی)
با استفاده از هاست لینوکس ایران می توانید از خدمات ملی حمایت نمایید و باعث ایجاد زمینه ای برای اشتغال بیشتر برای جوانان این مرز و بوم، شوید.
4) درگاه پرداخت آنلاین (اینترنتی)
سایت هایی که از درگاه پرداخت آنلاین استفاده می کنند و از آنجایی که سرویس های میزبانی بانک ها معمولا و اغلب در ایران است، در نتیجه با استفاده از هاست لینوکس ایران سرعت آن بیشتر خواهد شد و با اختلالات کمتری هنگام درخواست آنلاین از بانک در سایت مواجه خواهند شد.
1- باربری با استفاده از ماشین های سبک : وانت - وانت پراید - وانت نیسان
2- باربری با استفاده از ماشین های نیمه سنگین : کامیون - خاور - هیوندا - ایسوزو - کامیونت
3- باربری با استفاده از ماشین های سنگین : تریلی - ترانزیت - ده تن - کفی - ترانزیت یخچالی - 20 تُن - چادری سه محور - کفی - کُمپرسی - تریلی تانکر فاو (Faw) و...
عموما برای حمل و نقل وسایل حساس با وزن کم و حجم زیاد (مبلمان – وسایل منزل – کالاهای اداری شامل میز و صندلی و.. ) از کامیونت های مسقف فلزی وخاور مسقف چادر دار استفاده میشود.
در اتاق بار این نوع کامیونها به تعداد زیاد پتو – ضربه گیر حبابدار وکارتنهای مخصوص به جهت قرار دادن بین لوازم و جلوگیری از صدمه دیدن لوازم قرار داده میشود.
اطراف اتاق بار به طور کامل موکت زده میشود تا به طور ۱۰۰% لوازم و اسباب منزل از ضربات احتمالی محافظت شوند.
این کامیونت ها در اصطلاح عامیانه خاور مسقف فلزی و خاور مسقف چادری نامیده میشوند که بهترین انتخاب جهت حمل لوازم منزل و ادارات می باشد از آنجا که
۱-امکان تردد این نوع کامیونت در همه ی زمانهای روز آزاد است
۲ – مجهز به تجهیزات حفاظتی بار می باشد(پتو – موکت – مبلمان و..)
۳ – سیستم فنر بندی این نوع کامیونت طوری طراحی شده که تا حد امکان جلوی ضربات ناشی از دست اندازهای خیابان و سرعت گیرها و..را گرفته و امنیت بار را تا رسیدن به مقصد به نهایت خود رساند.
از اولین کامیون های باربری در ایران مرسدس بنز سری ال بوده که از سال ۱۹۵۹ میلادی تولید آنها آغاز شد. این مدل کامیون ها در ایران با نام بنز مایلر نیز شناخته می شود. این کامیون از نوع ۶ چرخ یا همان کامیون تک می باشد.
جهت حمل بارهای سنگین با وزن تا ۱۰ تن ( میوه تره بار –برنج – آرد – مصالح ساختمانی- فلزات و..تا ۱۰ تن) از کامیون تک یا بنز ۱۰ تن استفاده میشود.
عموما جهت حمل بارها و کالاهایی که حساسیت بسیار زیادی ندارند و وزن آنها کمتر از ۳۵۰۰ کیلوگرم است
مانند :میوه تره بار –برنج – آرد – مایعات و مصالح ساختمانی- فلزات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی تا وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم
از خاور روباز یا همان کامیونت های روباز استفاده میشود.
کامیون باری چوبی (عموما بار خمل و نقل میوه تره بار و برنج و آرد و..)
کامیون کف بغلدار(– مایعات و مصالح ساختمانی- فلزات )
متداولا درب کامیون ها در عقب آنها قرار میگیرد و این کار به عنوان یک اصل قرار گرفته بود. ولی با توجه به انواع بارها و نیازهای بازار این سنت شکسته شد و کامیون های بغل بازشو طراحی شدند. مزیت اصلی این کامیون ها بارگیری راحت و آسان آنهاست که محبوبیتشان را برای کامیونداران بالا برده است.
بهترین وسیله باربری جهت حمل وسایل باحجم کم و وزن زیاد تا ۲ تن
مانند گاوصندوق -میوه و تره بار -مصالح ساختمانی – فلزات تا وزن ۲ تن .
حمل لوازم و اسباب اثاثیه خانه نیز در صورتی که مقدار لوازم کم باشد.
اسباب کشی در مناطقی از شهر ها که به جهت باریک بود خیابان و کوچه امکان تردد کامیون و یا کامیونت وجود نداشته باشد .
حمل مبلمان (فضای وانت نیسان معمولا حداکثر گنجایش ۱ دست مبلمان را دارد).
حمل یخچال ساید بای ساید
حمل و جابجایی پیانو.
با توجه به ماهیت بارهایی مثل شن، ماسه و بعضی مصالح ساختمانی ضرورت بوجود آمدن کامیون های کمپرسی کاملا لمس می شود. این کامیون ها از یک اهرم جک در قسمت باری بهره می برند. این اهرم جعبه بار را سر و ته کرده تا بار آن براحتی تخلیه شود.
اگر وزن و طول بار ها بیشتر از ظرفیت بارگیری کامیون تک باشد باید از کامیون جفت یا کامیون ۱۰ چرخ استفاده شود .
کامیون جفت توانایی بارگیری تا ۱۵ تن را دارد.
کامیون بنز ۲۶۲۴ نیز جز اولین کامیون های ۱۰ چرخ یا کامیون جفت در ایران بود. این مدل هم اکنون توسط ایران خودرو تولید و عرضه می شود و با نام (( ۱۰ چرخ ۲۶۲۴ دماغ کوتاه)) بین کامیونداران شناخته می شود.
جهت حمل بار هایی با وزن بیش از ۱۵ تن باید از کامیون کشنده یا تریلی ۱۸ جرخ استفاده میگردد.
حداکثر وزن قابل حمل با این وسیله نقلیه باربری: ۲۴ تن
سنگ و مصالح ساختمانی- میلگرد و آهن آلات – سازه های عمرانی- خودرو و… تا وزن ۲۴ تن
کشنده های تریلر دار یا ۱۸ چرخ یا ۵ محور برای حمل این نوع بار های سنگین استفاده میشود
وسیله باربری | تناژ | طول | عرض | ارتفاع |
وانت پراید | 0.48 | 1.5 | 1.37 | 2.4 |
وانت پیکان | 0.7 | 1.8 | 1.4 | 2.4 |
وانت مزدا | 1 | 1.7 | 1.4 | 2.6 |
وانت نیسان | 2 | 1.9 | 1.5 | 1.5 |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
ایسوزو 5 تن | 3 | 4.5 | 2 | |
خاور 608 | 3 | 4 | 2 | 2 |
ایسوزو 6 تن | 4 | 4.5 | 2.1 | |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
بادسان | 4 | 4.6 | 2.1 | |
خاور 808 | 4 | 4 | 2 | 2.5 |
هیوندا | 4 | 4.3 | 2 | |
بادسان | 5 | 5 | 2.15 | |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
الوند (فوتون) ۵٫۴ تن | 5.4 | |||
بادسان 8تن | 5.5 | 4.7 | 2.2 | 2.1 |
ایسوزو 8 تن | 6 | 4.5 | 2 | |
الوند (فوتون) ۶ تن | 6 | |||
بنز ۹۱۱ | 6 | 4.6 | 2.15 | |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
الوند (فوتون) الوند ۸٫۵ | 8.5 | |||
ده تن | 10 | |||
شش چرخ – تک | 10 | 5.8 | 2.2 | 2.2 |
شش چرخ کامیون اطاقدار | 10 | 5.8 | 2.2 | |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
ده چرخ کامیون اطاقدار | 15 | 6.80 | 2.25 | 2.2 |
هجده چرخ کانتین آهنی(۴۰فوت) | 16 | 12 | 2.45 | 1.7 |
کامیون باری – البرز (دانگ فنگ) | 19 | |||
هجده چرخ کانتین آهنی(۴۰فوت) | 19 | 12 | 2.45 | |
ده چرخ | 20 | 6.8 | 2.8 | |
شش چرخ کامیون دو محور | 20 | |||
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
هجده چرخ کمپرسی | 22 | 11 | 2.2 | |
هجده چرخ لبه دار بغل دار | 22 | 12.2 | 2.45 | 1.7 |
هجده چرخ ترانزیت چادری | 22 | 12.2 | 2.45 | 2.7 |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
هجده چرخ ترانزیت یخچالی | 22 | |||
هجده چرخ کفی | 22 | 12.2 | 2.45 | 1.6 |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
هجده چرخ ترانزیت چادری (ماموت)۳محور | 23 | 13.6 | 2.25 | |
هجده چرخ کفی (ماموت)۳محور | 23 | 13.6 | 2.25 | |
کمرشکن ۲ محور (با محورهای کشنده جمعاً ۵ محور) | 24 | 9 | 2.6 | |
تریلی جامبو | 25 | 13.7 | 2.5 | 4 |
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
کمپرسی – البرز (دانگ فنگ) – D375/6*4 | 26 | |||
کمپرسی – کاوه – KD 420 6×4 | 26 | |||
ده چرخ کامیون سه محور | 28 | |||
کمپرسی – البرز (دانگ فنگ) – سایپا دیزل – D375/8*4 | 32 | |||
هجده چرخ تانکری تانکردار مخزن دار | 32 | |||
تناژ | طول | عرض | ارتفاع | |
کمرشکن ۴ محور (با محورهای کشنده جمعاً ۷ محور) | 38 | 11 | 3 | |
کمرشکن ۱۱ محور | 55 | 11 | 3 | |
بوژی | 96 | قابل تغییر | 3 | |
کمرشکن | 16-36 | 8-18 | 2.6 |
جهت حمل بار و باربری شهری ( تهران) عموما از ماشین های سبک و نیمه سنگین استفاده می شود. از ماشین های سنگین نیز برای باربری های خارج شهری استفاده می شود. یکی از علت های این موضوع این است که ماشین های سنگین اجازه تردد در داخل تهران و شهرهای دیگر را ندارند و تنها در ساعت های بخصوصی می توانند در شهرها تردد کنند - (ساعت 22 تا 6 صبح)
یکی از ویژگی های یک شرکت اتوبار و باربری خوب و با کیفیت این است که مشاوره های لازم و دقیق را به مشتریان جهت انتخاب ماشین حمل بار مناسب بدهد تا از این طریق هم از قیمت نهایی باربری کاسته شود و هم سرعت و امنیت باربری تامین گردد.
· نوع بار و اسباب و لوازم
· مسافتی که قرار است برای حمل بار طی شود
· باربری در تهران است یا برای شهرستان
· ساعت درنظر گرفته شده برای حمل بار
· نوع مسیر و جاده بین مبدا و مقصد
و...
اپلیکیشن زینگ به طور خلاصه برگزار کننده مناقصه آنلاین برای یافتن ارزان ترین و مناسب ترین کرایه حمل می باشد. با توجه به اینکه در موضوع حمل و نقل، زمان دریافت و تخلیه بار نیز حائز اهمیت است، مشتریان می توانند علاوه بر قیمت های اعلام شده، زمان های اعلام شده از سوی رانندگان یا سایر ناوگان های حمل و نقل را نیز مشاهده نموده و بهترین گزینه از نظر قیمت و زمان را به دلخواه خود انتخاب نمایند.
زینگ صرفا برگزارکننده مناقصه می باشد و کلیه مراحل قانونی از قبیل صدور بارنامه و بیمه نامه و ترخیص و... توسط رانندگان یا شرکت های حمل و نقل عضو زینگ که در مناقصه برنده شده اند، تهیه و تنظیم می شود.
خدمات زینگ در چند بخش کلی قابل توصیف است:
مناقصه در میان رانندگان و شرکت های باربری برگزار می گردد و هر راننده یا صاحب ناوگان، قیمت مورد نظر خود برای حمل بار را اعلام می نماید. صدور بارنامه و بیمه نامه با هماهنگی زینگ، از طریق باربری های همکار در شهرهای مختلف ایران صورت می پذیرد.
شرکت های کریر و فورواردر که عضو زینگ هستند، اعلام قیمت می نمایند و در صورت برنده شدن در مناقصه، راننده مناسب را تأمین می نمایند.
جمع کثیری از شرکت های کریر (Carrier) و فورواردر (Forwarder) فعال در صنعت حمل و نقل، عضو زینگ هستند و به طور تخصصی در کشورهای منتخب خود اعلام قیمت مینمایند. دریافت قیمت همزمان از تعداد زیادی از خطوط مختلف کشتیرانی و هواپیمایی، امکان ویژه ای است که در جای دیگری به جز زینگ فراهم نیست.
در بدو شروع استفاده از بارکو، این اپلیکیشن نام و نام خانوادگی و همچنین شماره تلفن شما را درخواست می کند. اتفاقی که تقریبا همه با آن آشنا هستیم. بعد از درج نام و نام خانوادگی و همینطور شمارهی تلفن همراه خود، بعد از چند ثانیه کد تایید به شمارهتان ارسال می شود. با وارد کردن آن می توانید به سادگی وارد بخش اصلی اپلیکیشن شوید.
بارکو ترجیح داده همان اول به اصل قضیه بپردازد. این نرم افزار بدون هیچ گونه تشریفات، اولین صفحهای که به نمایش می گذارد، نقشهی تهران بزرگ است و یک پین بزرگ که روی آن نوشته «مبدا». این اتفاق ساده بودن را برای این اپلیکیشن به همراه آورده که از هر نظر کار با آن را آسان می کند. این موضوع باعث می شود در حین استفاده از بارکو سردرگم نشوید.توجه بارکو به جزئیات، دیگر مزیتیست که باید به آن اشاره کنیم. هر زمان که به تایید مبدا و مقصد می پردازید، در پنجرهای کوچک از شما خواسته می شود تا طبقه، مقدار پیاده روی و همهی جزئیات دیگر را مشخص کنید. این موضوع به بارکو کمک می کند تا بتواند خدمات بهتری به کاربران ارائه کند. همچنین این اپلیکیشن پا را فراتر گذاشته و از شما می خواهد که به طور دقیق راجع به نوع بار خود، تعداد کارگر مورد نیاز، علاقه به بسته بندی وسایل و همچنین وسیلهی نقلیهی مناسب برای باربری را انتخاب کنید.
بارکو حتی به کاربران پیشنهاد می دهد در صورتی که علاقمند باشند، می توانند نسبت به بسته بندی وسایل منزل هم اقدام کنند. موضوع یاد شده به هزینهی نهایی خواهد افزود اما به نظر می رسد با توجه به واکنش کاربران در کافه بازار و شبکههای اجتماعی، پرسنل بارکو این کار را در سطح مطلوبی به انجام می رسانند.
بعد از ثبت سفارش، می توانید صورتحساب درخواست خود را مشاهده کنید. موضوعاتی که با توجه به جزئیات به صورت لیست شده در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید هزینهی هرکدام از ویژگی های انتخاب شدهتان را مشاهده کنید و در صورتی که هزینه ها به مذاقتان خوش نیامد، برخی از ویژگی های انتخاب شده را حذف نمایید.
اما یکی دیگر از نقاط قوت اپلیکیشن بارکو، بهره مندی از کیف پول آنلاین است. شما می توانید علاوه بر پرداخت هزینه های حمل و نقل بار به صورت اینترنتی در لحظهی ثبت سفارش، کیف پول خود را شارژ کنید تا با سرعت بیشتری نسبت به ثبت سفارش های باربری خود بپردازید. محیط کیف پول این اپ مثل بقیهی بخش های آن، ساده طراحی شده تا کاربران در حین استفاده از آن سردرگم نشوند و بتوانند به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهند.
با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی به شش پلتفرم اپلیکیشن اندروید سمت راننده، اپلیکیشن iOS سمت کاربر، اپلیکیشن iOS سمت راننده، پنل مدیریت کامل، به همراه سیستمهای حسابداری، حسابرسی، حقوق دستمزد و …) و وبسایت سموبار پا در عرصهی فناوریهای دیجیتال و استارت آپها گذاشته است.
ایدهی اصلی پروژهی اپلیکیشن باربری بین شهری آنلاین سموبار، پس از تدوین و ضرورت ضوابط مربوط به فعالیت بازارهای الکترونیکی حمل و نقل جادهای کل، تعرفهی حمل بار و لیست قیمت باربری بین شهری، از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در دپارتمان فناوری و اطلاعات جهت برنامهنویسی و طراحی اپلیکیشن باربری بین شهری آنلاین ارائه شد.
یکی از بزرگترین مشکلات حوزه حمل و نقل کشوری، روشهای ناعادلانه این بازار است که همیشه به نفع دلالها و به زیان رانندگان تمام شدهاست.
پس از بررسی و مطالعه بازار در خصوص فرایندهای حمل و نقل اینترنتی و تعرفه حمل بار و لیست قیمت باربری بین شهری، هدف سموبار بر رضایتمندی رانندگان و صاحبان بار پیریزی شد که در ادامه به معرفی روندکاری اپلیکیشن باربری شهری سموبار پرداخته خواهد شد.
پروژه باربری بین شهری آنلاین سموبار در ابتدا با مطالعهی بازار، که شامل تحلیل فعالان حاضر در زمینهی حمل و نقل اینترنتی، تعرفه حمل بار و لیست قیمت باربری بین شهری و نیازسنجی طرفین اپلیکیشن که شامل صاحبین کالا و رانندگان است، آغاز بکار کرد.
اپ حمل و نقل سموبار در دو حوزهی اپلیکیشن حمل و نقل اینترنتی کاربر و اپ حمل و نقل راننده ارائه شدهاست که با توجه به نیازهای طرفین کاربرد دارد .
اپلیکیشن باربری بین شهری سموبار سمت کاربر :
اپلیکیشن سمت کاربر سموبار که در رنگ قالب زردعرضه شدهاست، در چند فاز صاحب بار، باربری و متصدی مورد استفاده قرار میگیرد که به راحتی میتواند ثبت و اعلام بار کند.
در این اپلیکیشن، با استفاده از یک پنل مدیریتی، کاربر مشخصات بار خود اعم از نوع بار، نوع خودروی مورد نیاز، آدرس مبدا و مقصد، زمان بارگیری، تخلیه و هر توضیح دیگر که مربوط به بار باشد را ثبت میکند.
سپس رانندگانی که در محدوده محل بارگیری هستند و خودروی آنها مطابق با بار ثبت شدهاست، از وجود این بار باخبر میشوند و پس از دیدن مشخصات بار قیمت پیشنهادی خود را اعلام میکنند. در این بین کاربر میتواند محل دقیق خود را ببینید و از پیشرفت پروسهی انتقال بار باخبر شود.
اپلیکیشن باربری اینترنتی سموبار سمت راننده:
اپلیکیشن سمت راننده سموبار که با رنگ قالب آبی عرضه شدهاست، توسط راننده خودروی حمل بار استفاده میشود و پس از ثبت نام در سامانه و درج مشخصات خود اعم از نوع خودرو و اطلاعات شخصی، یک سموباری محسوب میشود و میتواند براحتی بار دریافت کند. از این پس رانندگان به جای ساعتها انتظار در پایانههای حمل و نقل و صرف زمان زیاد، بار مورد نظر خود را به راحتی پیدا میکنند و بر اساس قیمت مد نظرشان به نزدیکترین شعبه سموبار هدایت می شود بارنامهی خود را بیابند.